środa, 17 kwietnia 2013

Ciasteczka z masłem orzechowym

Jak zwykle zostałam przekonana do upichcenia czegoś słodkiego dla maluchów. Tym razem zrobiłyśmy pyszne ciasteczka z masłem orzechowym...hmmm delikatnie chrupkie na zewnątrz i miękkie w środku. Tak posmakowały moim dziewuszkom, że naraz zjadły po trzy sztuki i zażyczyły sobie na jutro do szkoły i przedszkola:-) Może uda mi się skraść choć jeden do pracy:-)

Przepis na około 15 ciasteczek: 
3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej 
1 łyżeczka sody oczyszczonej 
1/2 szklanki masła orzechowego (około 150 g)
30 g masła o temperaturze pokojowej
1/2 szklanki brązowego cukru
1 duże jajo 
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
(ewentualnie 1 szklanka drobno pokrojonej gorzkiej czekolady)

Utrzeć masło orzechowe z masłem i cukrem. Dodać jajko i dalej ucierać. Następnie dodać ekstrakt z wanilii i zmiksować, tylko do wymieszania. Mąkę wymieszać z sodą oczyszczoną. Dodać do masy maślanej i zmiksować. Na końcu wmieszać kawałki czekolady. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wykładać czubatą łyżkę masy. Piec w temperaturze 180ºC przez około 13 - 15 minut, do lekkiego zbrązowienia. Wystudzić na kratce. 
Smacznego :)




 




0 komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny:-)