poniedziałek, 5 marca 2018

Słodkie kulki / Sweets

Witajcie,
 
mróz ciągle trzyma a tu juz marzec i wiosny się chce!
 
A skoro mowa o wiośnie to właśnie skończyłam 2 tygodniowy post Dr. Dąbrowskiej i czuję się rewelacyjnie!
Przyznam, że nie było łatwo wytrwać na samych warzywach i owocach ale dałam radę. Najważniejsze, że samopoczucie wspaniałe i parę kilo mniej ☺
 
Zdrowotny post zakończony więc można było trochę poszaleć w kuchni☺.
A skoro teraz ma byc bardziej zdrowo to zdecydowałam się na kulki mocy jako alternatywa dla Rafaello. Oczywiście to nie jest to samo ale przyznam, że smak bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Dla moich dzieci było za mało słodkie więc musiały sobie musnąć więcej miodziku☺
Zatem jeśli tylko lubicie kokos to zachęcam do wypróbowania. Ja zrobiłam kilka wersji smakowych aby każdy mógł skosztować i zdecydować, które smaki preferuje.
 
A jak Wasze postanowienia postne, macie jakieś?
 
 

Poniżej podaję przepis na słodkie kulki mocy, który pochodzi z Kaszomanii:

Składniki:
 
40 g suchej kaszy jaglanej
300 ml mleka
1 łyżeczka miodu (lub innego słodzika ja dałam 2 łyżki ksylitolu)
1 łyżeczka masła (mozna zamienić na olej kokosowy ale ja pominęłam)
migdały
całewiórki kokosowe
 
Wykonanie:
Kaszę jaglaną podprażamy w garnku. Zalewamy mlekiem i gotujemy do miękkości ok. 20 minut. W razie potrzeby można dodać więcej mleka lub wody. Kiedy kasza jaglana będzie miękka dajemy po 1 łyżeczce masła, miodu i wiórków kokosowych, dokładnie mieszamy i odstawiamy aby kasza nieco przestygła.
 
Migdały zalewamy gorącą wodą. Po kilku minutach możemy w łatwy sposób ściągnąć z nich skórkę.
Z letniej kaszy jaglanej formujemy kuleczki, do środka dajemy całego migdała i obtaczamy w wiórkach kokosowych. Pozostawiamy do całkowitego wystygnięcia, kiedy to kulki odpowiednio stwardnieją.
 
ps. Kulki można modyfikować na różne sposoby - ja ugotowana kaszę podzieliłam na 3 części. Jedną zrobiłam w formie rafaello, drugą z masłem orzechowym a trzecią z kakao i masłem orzechowym PYYYCHHHAAA. Każdy znajdzie dla siebie coś pysznego.
Smacznego!


 
 
 
W domu zawitał żółty kolor aby przywołać już wiosnę!
 

 

 
Ściskam!
 
K.

7 komentarze

  1. Ja w ogóle nie stosuję się do postu, jakoś to do mnie nie przemawia, ale mimo wszystko podziwiam! Ja na szczęście mogę żyć bez diety i nie przytyję ani grama :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają smakowicie :)
    Rafaello jak oryginał.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pysznie się prezentują :)
    Ciekawa jestem smaku i chyba takie zrobię.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbój koniecznie tylko najważniejsze aby spróbować słodkość przed skulkowaniem:-) każdy ma inne podniebienie :-) Pozdrawiam,K

      Usuń
  4. Mniam, wyglądają przepysznie!:D

    OdpowiedzUsuń
  5. PYSZNE I BARDZO ZDROWE. DWA W JEDNYM.POZDRAWIAM ANIA

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny:-)